ثبت نام از کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 برای شرکت در مطالعه ی پانکراس مصنوعی آغاز شد

 14فوریه 2019- محققان دانشگاه آکسفورد در حال ثبت نام از کودکانی هستند که به تازگی به دیابت نوع 1 مبتلا شده اند. یک تیم از محققان بیمارستان جان رادکلیف قصد دارند یک مطالعه ی بالینی با نام CLOuD[1] را برای بررسی اثربخشی و ایمنی پانکراس مصنوعی که زندگی را برای این کودکان آسان تر می کند، انجام دهند.

کودکان انتخاب شده برای این تحقیق، از یک پمپ انسولین که از طریق بلوتوث به یک مانیتور مداوم قند خون(CGM)  متصل است و یک برنامه یا اپ تلفن همراه استفاده خواهند کرد.

این پانکراس مصنوعی از طریق برنامه ی تلفن همراه عمل کرده و میزان انسولین مورد نیاز بدن را تنظیم می کند. بنابراین، انسولین از طریق پمپ در پاسخ به سطح قند خون کودک، تحویل داده می شود.

هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی و ایمنی لوزالمعده های مصنوعی برای کودکان و جوانان، به عنوان یک راه جایگزین برای تزریق انسولین، در آینده است.

دکتر Rachel Besser، رهبر این تحقیق از بیمارستان دانشگاه آکسفوردNHS Foundation Trust  ، گفت: ما امیدواریم که این تکنولوژی، قند خون کودکان را بهتر کنترل کند و عملکرد پانکراس را در کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 تقلید کند.

اگر عملکرد پانکراس بخوبی تقلید گردد، زندگی با دیابت بسیار آسان تر خواهد شد، نوسانات قند خون، بعد از خوردن غذا کاهش می یابد و در بلندمدت، خطر ابتلا به عوارض مرتبط با بیماری دیابت، مانند بیماریهای چشمی، کلیوی و مرگ زودهنگام ناشی از بیماری های قلبی کم می شود.

تیم تحقیقاتی از کودکان و نوجوانان 10 تا 17 ساله دعوت به شرکت در این مطالعه کرده است امکان ثبت نام تا ماه ژوئن سال 2019 وجود دارد. اطلاعات بیشتر در مورد این مطالعه را می توانید در آدرس: http://cloud.mrl.ims.cam.ac.uk/ بدست آورید.

در اوایل سال جاری، محققان آمریکایی نتایج مثبتی را از آزمایش یک لوزالمعده مصنوعی که منجر به بهبود سطح قند خون و کاهش تعداد موارد هیپوگلیسمی در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 1 شده بود، گزارش کردند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/feb/recruitment-begins-for-oxford-study-testing-an-artificial-pancreas-in-children-with-type-1-diabetes-95617910.html

 



[1]the Closed Loop from Onset in Type 1 Diabetes